Thursday, June 4, 2009

Perempuan Tak Bodoh

On the way aku nak g keje kt midvalley nih (owh yeah..kne state beb aku keje kt mane minggu je lah tapi..hehe)
Pas anta cho aku pun browsing around dgn radio nih..
Carik2 lagu mane yg bes2...
Tak de lagu bes, aku stop kat hotfm...
Topik die pagi nih 'cekik darah'
Smpt jugak aku dgr pengalaman2 org...

Dlm byk2 itu, aku mmg plng tak stuju bab perempuan dan accident dan kereta..

Kes petama:
Org nih anta sms kt hotfm..
Die cite yg las 2 years die g anta servis kete kt kwn die..
Las yr die anta servis kete kt tmpt lain...
Skali die tekejut bile tgk bil..
Tgk list bil tmpt lain tuh servis dgn kwn die servis same jek...
Tapi rupe2nye kwn die tuh charge die 2 kali ganda...
Pas tuh kieran dgn sealan kate org perempuan nih lain kali kalo nak servis kete ke ape2 ke yg berkaitan dgn kete bia org lelaki yg urusan kan..
Takut kene tipu...
Org lelaki slalu lebih tau hal2 nih...
APE HAL PLK!!!!!
Abis aku nih?!
Sape nak urus kan?!
Amin tak de..
Abang tak de..
Ayah jauh...
BOleh jek aku wat sume sndri..
Aku hantar jek servis kete sendiri...
GUne otak ler tgk logik ke tak logik harge die...

Kes kedua:
Ade caller die kate die accident dgn motor..
Die tak perasan mane datang nye motor tuh, tibe2 da telanggar...
Die tgh kluar simpang...
TUh tipikal perempuan lah...
Bawak kete tah ape2...
Suke tak perasan...
Tapi bkn semua perempuan lah...
Ade yg terer...
Cnth nye :D (tak mo ckp lah kan :P)
Anyway, die kate manusia yg die langgar nih yg bwk motor nih soh die bye rm350..
Motor manusia tuh tak de pape pun..
Handle rosak skit...
Tak ke B*D*H perempuan nih...
Perempuan nih siap bwk manusia yg bwk motor tuh pegi hospital lg...
Manusia tuh ttp mintak perempuan tuh byr die rm350...
Lagi menambah keB*D*Han perempuan, die pun bayar...
Later die kate die tnye kedai motor bape harge handle tuh, rupe2nye rm70 jek..
So, die claim die kne cekik darah....

Jadi kawan2,
Kalau anda berada dlm kes kedua itu adakan anda akan bayar?!
Kalau aku, konfem ler tak bayar...
Aku sendiri ikut die pegi kedai motor ke tnye meber2 dlu ke(ye lah, biase member lelaki lah jugak kan.tapi tak de lah kate mst kne ade lelaki)
Tak de ler terus bayar jek....
Jadi aku rs..
Bukan lah perempuan ini tak boleh urusan hal2 kete tanpa lelaki, tapi gune ler otak dan logik...
Aduh...
Jgn ler bodoh2 jek...
Ape2 pun...
Aku tak setuju dgn kieran dan jugak sealen tuh...
Tak setuju sgt!!!

4 comments:

auramerah said...

mmg le ko antr sndr kete g servis..tp yg byr kan duit servis kete tuh lelaki jgk...ayah ko..
hahahahaha

DIL said...

hey....
tuh xde kne mengene eh...
lempang kang...

Afham Rusli said...

hrm... aku sokong kata2 ko... tapi hanya pada pihak ko & wanita2 yg mcm ko je... sbb tau bab2 cam tu & tau nk wat pe time cemas (bru lps lggar org)...

Actually, bkn ppuan je... laki pn ada gk yg camtu... paham2 ler... kita semua manusia...

WNA said...

mane ley stereotaip sume cmtuh.kalau dah lurus bendul tu nk wt cemane.

kalau accident pepandai la roger sesape yg terer ty harga(kalau tak tau nk budget sendiri).sape suh p byr tros kan.