Tuesday, February 23, 2010

Tak Sayang Ke?!


Persoalan yg sering tenggelam timbul dlm pikiran aku nih...
Tentang individu yg ade how shall i put this? kekasih lepas tuh break...
Aku hairan @ pelik...
Individu tuh kemudian nye dpt berjumpe dgn pengganti dgn mudah nye...
Individu2 tersebut tak sayang kah dgn bekas kekasih mereke?!
Jodoh agk nye kan?!
Ade jugak individu yg kate masih sayang kan dan sanggup tngu bekas kekasih mahu kan nye kembali...
Tapi dlm pada mase yg same, telah pun menjumpai org lain...
Sebagai rebound kah?!
Pengganti kah?!

Nampak nye perkare yg same tidak berlaku kpd ku..
Dan aku bersyukur aku rase..mungkin
Kadang2 tuh tertnye2 jugak bile perkare2 tersebut akan berlaku kepada ku...
Bukan lah aku ketandusan kasih sayang pun...
Tapi tah lah...
Tuntutan alam mungkin?!

Jadi ape harus aku beritahu diri aku...
Selain:
1) Segale2 telah di takdir kan...
2) Redha dgn takdir ku
3) Terima ketentuan ini
Akhirnye: membawe kpd 1 conclusion: TERIMA QADA' DAN QODAR

5 comments:

teman said...

=).. insan2 yg berumur 25thn mmg akan pertikaikan bnda2 tu.. aku dah lepas wak2 begitu.. sbnrmya ALLAH telah melindungi hg dr melakukan bnda2 yg xsepatutnya.. tabahkan diri.. bnyak2 berdoa.. insyaALLAH satu masa nnt akan tiba jua.. semua tu urusan ALLAH..

bagi insan2 yg sesuka ati ja bertukar peganti, cuba ko tnya dia, depa idamkan x suami/isteri yg baik2, yg boleh kekal hingga akhir hayat, bkn saja dunia tp di akhirat jua..

cuba tnya diri kenapa kita belum berkahwin, fikir balik andai kata kita nak kawin dalam masa terdekat ni, layakkah kita tuk sediakan sarapan pg,tngah ari,bnda2 lain lg.. skarang sesuka ati ja nak bt apa..

hikhikhik.. terover pnjng plak.. just berkongsi walaupun cam lari topik skit.. akukan pngkritik,, suka ati aku la nak tulis apa.. hahaha

malincute said...

yeahhh.. i like comment kak ke'A ;)

aku yg DIL said...

tengkiu kak kr...
btl lah tuh...
dil pun ckp generally...
honestly,tak kisah pun...

teman said...

=).. gud.. pemikiran dah mkin mantap

miszakmar said...

ak ske entry ko ni.. ahaks