Sunday, September 27, 2009

Coretan Di Saat2 Akhir

Finally....tahun nih aku berjaye membuat ayah utk
bergambar family...
walopun kualiti tak menarik, yang penting ayah nak bergambar...
itu yg paling penting...

Wah...
Sadis nye bunyi...
Tik tok tik tok...
Da nk kne blk kl nih...
Aduh...
Nape lah aku kne keje...
Ye aku tau...
Sbb nak byr segale mcm utang piutang aku....
Mcm2 nak cite..
Dari lah spend hari raye kt Brunei nih ke juadah open hauz nye...
Eh, mcm2 lah...
Nih kalo aku tak update ari nih, tah bile lg aku nak update nih...
Rase sayang jek nak spend mase yg terhad kat depan laptop nih...
Nih pun tak ikut ibu n ayah ke open hauz..
Cho da malas...
Nak kemas barang konon jek...die tgh tdo jek

Anyway, raye kt brunei thn nih mmg bes walopun duit raye dpt skit dr las year
Last year rushing2 nak pegi raye ikut tentative ayah tuh..
This year, quit relex n enjoy...
Plus mkn thn nih mmg mantap lah...
Ade rumah wat sushi, dim sum, tiramisu, lamb shank eh mcm2 lah...
Sini punye open hauz tak main lah rendang,kuah kacang n nasi impit...
Hidang mcm2 tak hengat punye...
Perut aku pun da mcm stocking...
Gone lah sume pose aku sbln..
Tata....
Berat tak turun ms pose, lagi gain ade lah...
Syabas Adilah....

Dlm pade itu, aku da meroyan nak pegi beraye umah kwn2 aku kt kl nih...
Kwn2, kalo wat open hauz jgn lupe jemput aku....
Aku nak soh sape nih nak organise rombongan cik kiah pegi beraye nih...
Kalo ade, sile jgn lupe infom aku yek...
Giler meroyan aku nak g beraye nih...
So far aku blm dpt mane2 invitation open hauz lg selain kenduri kawin kwn yan jek...
Mayb sbb fon aku takde roaming kot ayat menjage ati.tah2 kwn2 tak ingat nak jemput aku nih..huhuh

First time beraye tanpa amin sejak bile aku penah beraye dgn die?!
Lepas nih kne lah get use to it...
Kalo aku beriye2 sgt nak sedey, cm ne lah family die kan...
Aku just wish family die jek sblm aku dtg brunei ari tuh...
Tak kan pulak aku nak tanye family die mcm mane beraye tanpa amin kan...
Org giler pun tau mmg sedey...
Tapi aku ade penah terbace something tp aku translate ikut fahaman aku je lah yek;
Apabila kite sedih bermakna Allah sayang kan kite
Something like that lah..
Suke aku nak bgtau diri aku mcm tuh....

waduh,berat nye ati nih nak blk....back to my normal n borink life...
kne koje..
aduh....
haa...
pasal koje nih pun ade cite bes nih...
tungguuuuuuuuuu

2 comments:

auramerah said...

beli kamera canggih n mahal xkan ler gmbr x kualiti..ishh..ishhh..isshhhh

DIL said...

ewah2...
br blaja kot...
kang terer sgt aku amik gmbr kang, ssh plk photographer lain carik mkn...