Thursday, March 11, 2010

Off To JB



Ade budak sgt hepi di belakang sane itu...
Sape kah die?!

And that is us...

Lepak lepas g kenduri mahadir yg sgt panas..mungkin JB sgt panas kot...
Exhibit 3: Nasi ayam kak anim yg sgt tempting...yuuummmm


The next day aku ke JB...
Lebih tepat lg, aku, yan, ecah, maziah dan hafiz cm ne hafiz blh ade nih?!hmm... dr kl ke JB...
Utk wedding En Mahadir Lokeman...
Disebab kan die da kawin dan aku juge telah move on dgn hidup aku kerana aku telah ade org lain dgn tidak malu nye aku ngaku bahawe aku dlu mmg ade crush dgn mamat nih...
Huhuhu...
Gempak tak pengakuan eksklusif aku?!

Anyway..
Mari aku cite kan perjalanan kami...
Pertame2 nye aku telah mengimport pemandu yg sgt berhemah lg baik hati bodek habis nih dari Jerantut...
Bukan sekadar pemandu yg baik tapi juge penyabar kerane bersabar dgn kwn2 aku kecoh lagi mereng lg sengal iaitu yan..cerite nye bakan menyusul di bawah
Ok...
Cite tentang pemandu baik hati itu a.k.a kawan aku yg baik itu habis di sini...
End of story...

Dlm perjalanan yg jauh ini kami perlu singgah di bangi utk angkut ecah dgn maziah...
Mase gerak dari umah aku...
Kite nak makan mane nih?!
Kite nak amik ecah kat bangi nih
Janji amik ecah kul 8.30, nih da kul 9 lebih...
Kite makan kat sane2 je lah...1 jalan jek...
Sampai bangi:
Alamak dil, purse aku ko amik tak...
Mestilah tak...Aku da letak atas meje kot...
Lah...Kalo kite mkn kt area2 umah ko td mesti da sedar kan...

Ape cite nih?!
Da2...
Makan dlu, amik ecah pas tuh kite patah balik amik purse...
JGN LUPE:
Kite perlu patah balik dr bangi ke lembah keramat utk amik purse yan kemudian melalui smule bangi itu utk ke JB...
Bes yan...
Betul tak aku kate die sengal tadi?!

Ok...
To make long story short...
G ler kenduri mahadir...
Ade kak kr dtg all the way from penang nih, olina dgn tunangan nye, kak anim, jiwe dgn wahida, rahie dgn pejal, ain dgn pasangan die kot , aku dgn hafiz, yan, ecah dan maziah...
perhatikan perkataan 'dgn' itu menunjukkan adelah pasangan ok...chop2...tapi aku dgn hafiz?!...pasangan kah itu?!teeeettttt!!!hahahahaha
Ecah berperangai sgt pelik...
Bersedih konon...
Bukan patut aku ke yg sedih...
Hahahaha...
Boooorringgg....
Next victim pls teeeeeettttt skali lg

Pas makan2 kat kenduri...
Amik gambar...
Lepak kat mane tah...
C tunangan olina bwk tapi die nye tak de
Kak kr dgn kak anim mkn nasi ayam lg...
Tak kenyang ke mkn kenduri tadi?!
hahahahha....

Blah2...
Ya di ya di ya....
Ok...
Destinasi seterusnye...
Hantar yan pulang ke segamat....
Masuk ikut tol yong peng selatan ke utara aku pun lupe
Are we there yet?!
Gile jauh aku rase perjalanan itu...
Nasib baik mempunyai pemandu yg baik hati itu yg turut menghiburkan hati aku chewah

Gedebuk gedebak...
Lepas anta ecah di bangi...
Blk kl ler ape lagi...
Smpi kl lebih kurang dlm kul 11 kot...
Itu lah cite nye perjalanan ke JB kali ini...
Statment ecah "aku tak mahu lagi g JB kalo ade wedding sape2..jauh gile"
Hahahaha...

Btw, sepanjang perjalanan kami, aku amat takut dengan ecah...
Ecah yg name penuh nye Siti Aisyah Binti Anaz ini telah dgn kencang nye cite tentang kawin...
Owh no..
Bench mark aku telah mule cite tentang kawin...
Ni baru pertame kali aku dgr dr mulut beliau...
Ecah, ade kah aku perlu bersedie mental dan fizikal yg ko akan kawin dlm ms terdekat ini!?
Owh no skali lg...
Hahahaha

1 comment:

yan said...

sengal!!!!!!