Wednesday, March 10, 2010

Hutan Lipur Berkelah

Perjalanan ke Hutan Lipur Berkelah, Maran Pahang
Bertolak Khamis (25 Feb) mlm sebab nak smpi sane pagi2 subuh sepie'
Smpi kt Maran tuh dlm pukul 4 pagi (dgn pemanduan sume yg membabi bute laju giler nak mati pnye..siap time tuh ujan lebat kot)
Sume repek2...
Den dan shanm hero batu ku bertungkus lumus membahagi2 mknana yg nak bwk naik atas...
Yg lain2, merepek jek lebih...
Aizat, kak shima sibuk layan gitar...
Yan dgn nabil selamat tdo sepnjg mlm..
Shafiq ku, tak pasti die buat ape...


nih pembahagian harte makanan dgn
barang2 yg nak bawak naik



Sblm kitorg naik, smpt breakfast kt sebelah masjid (subuh dlu)..
Nasi lemak die mantap...
Ye, sile percaye..Aku tak slere mkn...
Khuatir nak menanjat nih...
Last time aku panjat2 nih, mengah nak mati...
Mintak nyawe beb....Tengok badan ler kan...haha...


Posing itu harus bg kami ok...
Park kete kat sebelah kedai mkn tadi, pas tuh naik lori sblm hicking...
Sham dgn den kate, blh jek nak bwk kete naik nih, tp jln die
tak bape elok...Takut rosak kete baru aku nnt...
Dalam gambar: aku, cho, kak emey, kak shima, Q (yg tgh toleh kesane tuh),
kak nazie dgn kak ayu pompuan gile yg bwk kete aku dgn laju itu

Sekali berkali2 da posing sblm naik...



Nih da stat lah nih...
So far perjalanan nye, aku rs tak lah susah sgt...
Mmg tak susah langsung kot...
Santai giler...
Penat jek aku cuak2...
Hahaha
Dari depan ke blakang: Aizat, kak shima, aku, yan, kak nazie, cho, kak ayu,
kak emey, Q dgn nabil


Yeah...Hampir sampai nih...
Caiyok lah dil...
Huhuhu...
Sempat den tersandar sebentar

Caya kan air terjun nih...
Mmg tak rugi giler aku decide nak ikut..
Bes2...
Byk level plk tuh...
Gmbr atas nih level 7 tak salah aku sham kate...
Gile terbayang2 aku smpi ari nih...
Gambar atas: Kanak2 riang yg macam tak penah jumpe air...
Kate org bandar...

Haaa....
Nin time kne kan kak ayu...
Aku tak tau ler sape yg sanggup bwk telur naik atas nih semate2 nak tepek kat pale kak ayu..
Byk jugak...
Lebih 5 bijik aku rs..
Bazir2....
Nih cite lagi bazir...
Seblm naik kt air terjun yg cun tuh, aku dgn aizat ber tungkus lumus marinade ayam...
Siap marinade dgn air coke yg aku nak minum tp aizat tak bg..huh tuh..
Ape pnye resepi tah...
Bile tnye kne marah plk
Nih resepi aizat ke dila?Sape chef skrg?
Eleh, eksyen..
Anyway, turun jek tgk2 ayam tuh la tiade
TIADE ok...
Dari 2 ekor ayam, yg tinggal seketul kaki ayam...
Hahahaa.....
Diorg kate biawak mkn...
Aizat kate, tah2 org camp sblh curik...
Sukati jek tuduh org aizat nih...
Isk2...
Konon2 nak wat BBQ mlm tuh...
Last2, mlm mkn jek nasik...
Kak shima msk...
Hahaha skali lg....


Ok...
Nak balik da...
Pegi 2 ari 1 mlm jek...
Naik ari jumaat (26 Feb), Sabtu (27 Feb) da turun...
Ade byk hal...
Hal2 tak hal pun, kak emey telah meninggalkan tunangan beliau dengan tidak menghadari kenduri kawin sape tah dgn tunangan beliau...
The whole 2 days was fun...
Seriusly FUN!!!!
Mmg berbaloi esok dan luse dan seterusnye aku sakit2 badan dan kaki...
Mahu pegi lagi...
Tapi ahli2 yg pegi kali ini sume nye bes2 jua...
Sham hero batu ku, Den hero kak shima, Nizam kwn den dgn sham yg spesel, aku, cho, yan, kak shima, kak ayu, kak emey, kak nazie, Q, Nabil adik Q, aizat sepupu Q dgn nabil DAN shafiq :D..kwn sizat,time kasih aizat kerane bwk shafiq :D

No comments: