Wednesday, December 30, 2009

Perihal Makhluk Allah..



Bukan nak mengate atau mengumpat..
Cume nak cerite tentang perihal 1 makhluk Allah yg ku name kan no name mention...

Al-kisah nye...
Aku kenal no name mention nih mase aku nk masuk thn 3 kt utem dlu...
Di pendek kan cite...
Die dgn aku agak baik..
Tapi sekadar d
ym@msg aje..
Kitorg tak penah pun kuar..
Dan jarang2 sgt jumpe kalo tak ade ape2 event...
Amin kenal die nih...
Tapi amin tak brape bekenan ms aku agak rapat dgn die...
Penah skali aku bergaduh dgn amin sbb name die penuh dlm inbox fon aku...
Ape lah aku nih..
Gaduh dgn amin sbb die...
Skrg baru rs tak berbaloi..
Ms tuh, rs nak seronok..
Konon2 nak wat skandal...

Lepas tuh, aku dgn die kawan underground jek...
Underground dari amin je lah..
Kawan2 aku yg lain tau...
Penah skali tuh mase time blaja lah, aku jual prepaid...
Die kate dgn aku die nak aku topup kan die 10 hengget...
Aku pun tanpe usul pekse dan byk tnye, topup kan lah....



Tibe2...
Die terus menghilang dan membisu...
Msg aku tak di balas...
Ym aku jugak tak di reply..
Kol aku pun tak berangkat...
Aku da pelik...
Time kasih kepade kwn2 aku yg menyedarkan aku yg sememangnye sedar tp wat2 tak sedar...
'Dil, ko tak rase ke die tuh menggunekan ko?!'
'Knape ko still nak kawan dgn org mcm tuh!?'
'Amin kan ade'
Kate kawan2 aku yg concern...


Tibe2...
Setelah beberape lame mendiam kan diri, akhir nye aku dpt msg:
"tolong lah faham.masing2 ade tanggungjawab dan tugas masing2 kan?!tolong lah paham"
Aik..
Gile tak paham aku...

Hangin jugak lah kawan2 aku bile aku cite kat diorg...
Pas tuh aku yg mmg gatal nih kan tak reti2 bahase lg...
Kawan2 aku marah btl bile aku nak buzz die kt ym..
Diorg kate aku tak payah tegur no name mention tuh lagi..

Tapi ignore jugak nasihat kwn2 aku yg cume nak jage ati aku itu...
Aku tetap cube utk tegur die jugak...
Aku pun tak ingat ape terjadi akhirnye...
Kitorg jd ok semule...
Hingga baru2 ini...
Die masih mencari keje...
Sekitar johor kate die...

Tibe2 lagi....
Aku rase lepas raye haji kot...
Die kembali sepi...
Aku kol..
Aku msg...
Tapi tak de jawapan...

Kini...
Aku enggan jadi bodoh lagi...
Bia lah...
Tak rugi aku hilang kawan kawan ke mcm nih?!
Mule2 tuh aku try jugak sedap kan ati..
Mungkin die tak de kredit...
Tapi tak kan sampai tak blh angkat fon kan..
Aku tepikir 1 jek...
Da mati ke die?!

Kini...
Aku tak kan bia kan aku di perbodohkan lagi...
Bia lah lepas nih die dtg dgn penjelasan setinggi gunung skali pun...
Selebar 100m sekali pun...
Aku tak bia kan die perbodohkan aku lagi...

Terima kasih kerane buang kan mase aku...
Terima kasih kerane buang duit aku utk msg dan kol anda..
aku yg bodoh g gatal2 nak kol die..padan muke aku
Terime kasih kerane wat aku rs mempunyai kawan yg useless seperti anda..
Terime kasih utk segale2nye.....
Semoge hidup anda sentiase di berkati Allah...

8 comments:

Anonymous said...

same2

DIL said...

same2 utk?!

auramerah said...

next!!!!!!!!

Anonymous said...

same2 utk segale gale nye

DIL said...

knape nak time kasih?!
anda ke org itu?!

Anonymous said...

rase2?

amoi said...

aku ah dil...wakakkakakakka
bikin suspen x?

DIL said...

tuh lah amoi...
ko ler tuh...
mmg xde org lain da...