Wednesday, January 27, 2010

Hari Ini 27 Jan 2010


Genap setahun....
Honestly...
Ingat kan ade mcm2 rase...
Rupe2nye tak lah macam2 sgt...
Aku nanti2 kan tarikh nih...
Tak ade ape yg boleh aku cite kan lg...
Tak ade ape bende yg baru lagi...
Tak ade cite yg baru lagi....
Ape yg perlu aku cite kan?!
Ape cite yg blm kwn2 @ family aku dengar...
Time kasih sume yg slalu layan aku dgr cite...
Maaf lah...
Tak tau ape yg aku dpt @ ingin kan bile aku sentiase becerite...


Maaf kalau2 kedengaran seperti metafora....
Setahun yg lalu, aku hampir kehilangan....
Hampir kehilangan segala2nya...
Kehilangan semangat utk trs hidup...
Kehilangan kawan, kekasih, cinta, hati...
Aku kehilangan amin....


Selepas setahun...
Aku terima dgn redha nya...
Ini lah takdir aku...
Ini lah hakikat...
Ini lah ketentuan Illahi buat aku...
Alhamdulillah aku tak biar kan perasaan menguasai aku...
Alhamdulillah untuk semue yg berlaku kpd aku...


Cume...
Kalau dpt aku kate kan...
Aku ingin kate ini pd amin:

Amin,
Dilah rindu amin...
Blm ade pernah lagi hari @ saat yg dilah lupe nak igt amin...
Dilah sentiase ingat amin...
Dilah sentiase igt jugak pesan2 amin pd dilah....
Dilah akan sentiase sayang amin...
Amin sentiase dlm hati dilah...
Tapi amin tak perlu risau...
Dilah happy skrg...
Dlu dilah kate tak dpt bayang kan hidup tanpa amin...
Tp alhamdulillah...
Dilah tetap teruskan hidup...
Kenangan2 dilah dgn amin dlu buat dilah happy...
Sesekali dilah masih mimpi kan amin...
Kalau lah mimpi mampu menjadi kenyataan...
Kalau lah amin msh ade...
Tapi hidup nih tak de kalau kan?!
Maaf krn masih menitiskan air mate bile skali skale terigt amin....
Dilah nak mintak maaf dgn amin...
Byk salah dilah buat pd amin yg amin tak tau...
Dilah tak sempat nak mintak maaf dgn amin...
Argh, rindu nye dilah pd amin....
Smoge amin tenang di sane....
Smoge amin d tempat kan d tempat2 org yg beriman...
Al-Fatihah...

7 comments:

peminat said...

Bnyak2 bersabar ye adilah.. doakan dia selamat disana.. suatu hari kita jua akan pergi.. cuma xtahu bila masanya.. bnyak perubahan dalam diri adilah sepnjang perkenalan dgn arwah amin.. bersyukurlah walaupun sekejab saja perkenalan itu.. tapi sungguh bnyak memori terindah.. semua itu juga adalah salah satu dugaan bt kita yg masih hidup.. al-fatihah..

malincute said...

skejap dah rase setahun... so fast time flies by... semoga arwah Amin bahagia bersama pencipta-Nya di sana... ;)
Al-Fatihah

aku yg DIL said...

tuh lah...
sekejap kan ms berlalu...
btl..dil byk beubah sbb amin...
byk amin pesan dkt dil walopn dlm pengenalan yg singkat...
bohong jek diri sendiri bile sibuk kate nk kawin..
walhal hati nih xtau mcm mane nk trime org lain...
tp tak tolak takdir...
Allah mengetahui ape yg terbaik utk diri ini...
time kasih kwn2

amoi said...

al fatihah utk arwah amin..
ko jgn le selalu berduke nestape..
aku kan ade..tiap2 ari aku mengganggu idop ko..eekkekekek

teman said...

alhamdulilah.. ko dah leh terima hakikat.. knp ko dapat keja lambat pun mgkin ada hikmahnya.. knp kwn2 yg rapat ngan ko + cho belum ada bf/kawin pun ada hikmahnya.. smua yg terjadi mmg sdh diatur dgn baik.. cm kita yg kn berfikir disebaliknya.. jgn fikirkan yg -ve ja.. ikatan ukhwah yg terbina lbh kuat.. =)

Cik Qemm said...

dah setahun dah ek.pejam celik je.aku pun rase baru je lg ko msg amin takde.

apa2 pun, aku tau dilah aku kuat. kalau tak tuhan tak bg ko dugaan mcm ni.

syg ko!

MrsTedDyBuncet said...

kjpnye.. anyway smoga arwah amin happy kt sane.. kite byk2 doa smoga dia bahagia.. insyallah.. jgn sedey2 lg dil, rmai peminat ko yg sudi teman ko aka kaco ko ari2 tnpa jemu.. *ecah dh ngaku* hihi :D